.

Translate

* Het aantal bezoekers *

.

.

Hallo ik ben

Mijn foto
Ben op 24 juli 1964 geboren..Getrouwd en 1 zoon die nog thuis woont...Ik kreeg in 2003 de ziekte COPD gelijk fase 3 met nog een longinhoud van 21% al snel viel ik in fase 4...In 2007 ben ik erg hard achteruit gegaan, na meerdere malen achter elkaar in het ziekenhuis te hebben gelegen, waarvan de laatste keer bijna fataal, maar ben er gelukkig nog...In febr 2008 heb ik 3.5 mnd gerevalideerd in het longrevalidatie- centrum Beatrixoord in Haren, had toen nog een long inhoud van 17% (dit was sinds juni 2012 nog 13%) Ik zat hele dagen aan de zuurstof...Ben in Sept 2009 voor 14 dagen in het UMCG geweest voor longtransplantatie screening, 11 maart 2010 heb ik dan eindelijk groen licht gekregen...Bij deze ongeneeslijke longziekte heb ik ook nog eens sinds 1979 de ziekte van Crohn (chronische darmontstekingen), in ernstige mate, waar ik elk jaar de nodige Remicade kuren voor kreeg sinds mijn transplantatie bijna geen last meer..Wil je meer over mij weten lees dan mijn blog... *Mijn Leven* Op weg naar een dubbele longtransplantatie, Ik had nog een lange weg te gaan en dat viel niet altijd mee !!! Op Goede Vrijdag 18 April 2014 ben ik getransplanteerd van 2 prachtig werkende longen..

.

.

4 jaar 1 maand en 7 dagen (+6mnd wachten op groen licht totaal dus 4 jaar en 7 mnd en 7 dagen) heb ik op de wachtlijst gestaan tot uiteindelijk het langverwachte telefoontje binnen kwam ....

Op Goede Vrijdag 18 April 2014 zijn er dan
eindelijk 2 fantastische donorlongen voor mij !!!!!

DONOR wie je ook bent BEDANKT
zal goed voor je zorgen !!!

.

.

*Mijn Donor*



Eerst willen wij stil staan bij de donor en de nabestaanden...
Wij wensen de familie heel veel sterkte toe met het verlies van hun dierbare...
Waar jullie ook zijn wij denken aan jullie !!!

*17/18 April 2014*

Er is vannacht iets ergs gebeurd,
er is een familie die treurt ...
Een familie lid is heen gegaan,
hij/zij heeft gestreden voor zijn leven,
maar heeft het toch op moeten geven ...
Bij leven had i zich laten registreren,
zodat i na zijn/haar dood zijn organen kon doneren ...
Hart, Longen, lever en nieren
gaan nu een ander zijn leven plezieren ...

Maar ook is er een Familie heel blij,
het lange wachten is nu voorbij ...
Het langverwachte telefoontje is dan
nu toch eindelijk gekomen ...

Er zijn longen voor mij ...
Nu draag ik voor altijd een stuk van jou bij mij ...


BEDANKT LIEVE DONOR ...

Gedicht zelf gemaakt door mijn man en mijzelf
>>> © GJ & JJ


.

.


18 April 2014


100 jaar geleden
was een longtransplantatie
ONMOGELIJK

50 jaar geleden
was een longtransplantatie
EEN MIRAKEL

20 jaar geleden
was een longtransplantatie
EN WONDER

10 jaar geleden
was een longtransplantatie
EEN FEIT

Vandaag
is een longtransplantatie het streven naar
LUCHT VOOR MORGEN

Re-born to be alive vzw

.

.


Voor dat je begint met het lezen van mijn blog's,
lees dan eerst even het
volgende hier onder.


Het meeste over mij kun je vinden hier rechts onder
bij de pagina's met verslagen en bij mijn dagelijkse verhaaltjes, als je daar op geklikt hebt dan kom je eerst weer bovenaan mijn website dus dan even scrollen naar beneden tot je ongeveer in het midden van het scherm bent, en daar komt het verhaal te staan dus niet bovenaan ;) .


.

.

29 november 2010

* Verassing

Photobucket

 Zoals ik al eerder schreef moet mijn mannetje  
een extra lange week werken dus langer van huis dan normaal,
hij komt dan ook 
pas woensdag weer thuis maarrrrrrrrrrr 
vrijdagavond 
werd even mijn rikketik getest 
of die het nog wel goed deed hahaha.
Mijn zoon ging om 18.30 uur naar zijn werk dus was ik alleen maar om 19.30 uur ging plots de schuttingdeur open en kwam mijn mans hoofd om de hoek kijken ik schrok mij eigen rot had hem echt nooit verwacht, ik had hem immers nog geen uur geleden gebeld en toen duurde het wel ff voor die oppakte maar hij zei dat die onder de douch stond hahaha ja ja niet dus, dus een grote verassing hij kwam heerlijk het weekend gezellig thuis.
Dit allemaal omdat het schip aan de werf ligt en in het weekend werken ze niet aan het schip op de werf dus kon die lekker naar huis.

Zaterdag dan ook heerlijk samen thuis geweest en zondagmiddag weer eens even naar mijn moeder geweest tja door al dat ziekenhuisgedoe is dat de laatste 3 weken ook niet meer van gekomen.
Het was net als anders goed met mijn moeder maar ze was wel erg ondeugend,ze mag graag met een koffielepeltje haar koffie op lepelen dus gaf ik haar een lepeltje en deed een servet onder haar kopje voor het morsen nou zal je vertellen ze begon te lachen en deed zo een paar lepels koffie expres op het  servet en een lol dat ze had, later deed ik labello op mijn lippen en zij had vroeger altijd lippenstift op dus zei tegen haar jij ook labello, ja zegt ze dus gaf ik haar de labello ze wou eigelijk graag dat ik het bij haar op deed maar had zoiets van dat kun je zelf wel, maar wat deed ze toen ik haar de labello gaf pfffff stopte heel mijn labello in haar mond en wou het eraf bijten ow ow ow wat was ze ondeugend en wat een lol had ze, 
wij ook hoor mag het wel graag zien als ze zo doet.

Sávonds op de terug weg naar huis hebben we maar shoarma gehaald hadden nog niets klaar staan dus maar ff snel iets halen na het eten is GJ weer naar Puttershoek gereden naar het schip terug en was ik weer alleen Roy was nog werken bij de pizzaria daar is het bezorger in het weekend en komt tegen 22uur weer thuis en vandaag mag die weer stage lopen in de bouw.


Tot over maat van ramp kreeg ik gisteravond onderweg naar mijn bed weer een bloeding met grote stolsels, houd dit nou nooit op, ik heb dus een hele slechte nacht gehad had al spullen klaar gelegd had zoiets van gaat het weer mis bel ik 112, ben immers weer alleen dus kan dan moeilijk met de auto naar het ziekenhuis dit ga ik in mijn positie echt niet redden.
Dus heb ook meer de klok gezien vannacht dan de binnenkant van mijn ogen en maar liggen prakkezeren van ow waarom nou weer en het gevoel zo onzeker van jezelf te zijn, wat heb ik verkeerd gedaan, naar mijn mening niets.

Verders gaat het hier weer redelijk ben nog wel erg moe maar goed komt door alles samen COPD begin weer iets snotterig te worden dus dubbelop benauwd en maar weer begonnen met extra pufjes te nemen, en de Crohn die helemaal mis is, aankomende maandag zou de Internist mij bellen voor een afspraak voor de remicade kuur, ow wat kan ik daar naar uitkijken zeg, als die eerste kuur er maar in zit gaat het al stukken beter.
 
Vanmorgen is mijn hulp gekomen om half 9 maar had de moed er niet echt om eruit te gaan maar moest wel eens naar de wc maar durfde gewoonweg niet bang dat er weer veel in mijn mvband zat, uiteindelijk wel gegaan en ja er zat wel weer bloed in, nu overdag niets ik blijf het maar erg vreemd vinden maar goed ben er nu op voorbereid tas staat klaar, begind het weer zo erg bel ik en ben ik weg gebeurd mij niet weer zoals de laatste keer dat ik er zo ziek van was.
Maar laten we er maar het beste van hopen.

*****************Op naar betere tijden*****************

 Photobucket

Geen opmerkingen:

Een reactie posten


Leuk dat even bent langs geweest
en een berichtje hebt achter gelaten..

Ik wens je nog een fijne dag !!!

Liefs Janetta