.

Translate

* Het aantal bezoekers *

.

.

Hallo ik ben

Mijn foto
Ben op 24 juli 1964 geboren..Getrouwd en 1 zoon die nog thuis woont...Ik kreeg in 2003 de ziekte COPD gelijk fase 3 met nog een longinhoud van 21% al snel viel ik in fase 4...In 2007 ben ik erg hard achteruit gegaan, na meerdere malen achter elkaar in het ziekenhuis te hebben gelegen, waarvan de laatste keer bijna fataal, maar ben er gelukkig nog...In febr 2008 heb ik 3.5 mnd gerevalideerd in het longrevalidatie- centrum Beatrixoord in Haren, had toen nog een long inhoud van 17% (dit was sinds juni 2012 nog 13%) Ik zat hele dagen aan de zuurstof...Ben in Sept 2009 voor 14 dagen in het UMCG geweest voor longtransplantatie screening, 11 maart 2010 heb ik dan eindelijk groen licht gekregen...Bij deze ongeneeslijke longziekte heb ik ook nog eens sinds 1979 de ziekte van Crohn (chronische darmontstekingen), in ernstige mate, waar ik elk jaar de nodige Remicade kuren voor kreeg sinds mijn transplantatie bijna geen last meer..Wil je meer over mij weten lees dan mijn blog... *Mijn Leven* Op weg naar een dubbele longtransplantatie, Ik had nog een lange weg te gaan en dat viel niet altijd mee !!! Op Goede Vrijdag 18 April 2014 ben ik getransplanteerd van 2 prachtig werkende longen..

.

.

4 jaar 1 maand en 7 dagen (+6mnd wachten op groen licht totaal dus 4 jaar en 7 mnd en 7 dagen) heb ik op de wachtlijst gestaan tot uiteindelijk het langverwachte telefoontje binnen kwam ....

Op Goede Vrijdag 18 April 2014 zijn er dan
eindelijk 2 fantastische donorlongen voor mij !!!!!

DONOR wie je ook bent BEDANKT
zal goed voor je zorgen !!!

.

.

*Mijn Donor*



Eerst willen wij stil staan bij de donor en de nabestaanden...
Wij wensen de familie heel veel sterkte toe met het verlies van hun dierbare...
Waar jullie ook zijn wij denken aan jullie !!!

*17/18 April 2014*

Er is vannacht iets ergs gebeurd,
er is een familie die treurt ...
Een familie lid is heen gegaan,
hij/zij heeft gestreden voor zijn leven,
maar heeft het toch op moeten geven ...
Bij leven had i zich laten registreren,
zodat i na zijn/haar dood zijn organen kon doneren ...
Hart, Longen, lever en nieren
gaan nu een ander zijn leven plezieren ...

Maar ook is er een Familie heel blij,
het lange wachten is nu voorbij ...
Het langverwachte telefoontje is dan
nu toch eindelijk gekomen ...

Er zijn longen voor mij ...
Nu draag ik voor altijd een stuk van jou bij mij ...


BEDANKT LIEVE DONOR ...

Gedicht zelf gemaakt door mijn man en mijzelf
>>> © GJ & JJ


.

.


18 April 2014


100 jaar geleden
was een longtransplantatie
ONMOGELIJK

50 jaar geleden
was een longtransplantatie
EEN MIRAKEL

20 jaar geleden
was een longtransplantatie
EN WONDER

10 jaar geleden
was een longtransplantatie
EEN FEIT

Vandaag
is een longtransplantatie het streven naar
LUCHT VOOR MORGEN

Re-born to be alive vzw

.

.


Voor dat je begint met het lezen van mijn blog's,
lees dan eerst even het
volgende hier onder.


Het meeste over mij kun je vinden hier rechts onder
bij de pagina's met verslagen en bij mijn dagelijkse verhaaltjes, als je daar op geklikt hebt dan kom je eerst weer bovenaan mijn website dus dan even scrollen naar beneden tot je ongeveer in het midden van het scherm bent, en daar komt het verhaal te staan dus niet bovenaan ;) .


.

.

07 januari 2011

* Welkom 2011

 Aller eerst wil ik je een heel 
Gelukkig, Gezond 
en vooral een heel  
Luchtig 
2011
toe wensen 
**********

Ja daar zijn we weer een nieuw jaar is aangebroken 
en we gaan er vol goeie moed tegenaan.

Oud en nieuw thuis doorgebracht lekker rustig met ons tweetjes, en onze huisdieren, ja ja we hebben er sinds 29 Januari een hond bij een Duitse Herder pup van nu 10 weken.

We hebben het er hier heel vaak over gehad maar ja ik kan hem niet meer uit laten, dus ik zei altijd NEE gaat niet door, maar ja we wonen op een hoekwoning en bij ons in de buurt word de laatste 2 jaar behoorlijk veel ingebroken en ik ben ook nog eens vaak alleen met me zoon en ben natuurlijk een heel makkelijk doelwit.
Dus een grote hond aangeschaft  nu nog in een klein jasje maar dat is gauw verandert, heb vroeger ook 2 duitsers gehad heb altijd met ze in de africhting gezeten en ja manlief en zoonlief willen dit nu ook gaan doen, dus die kunnen straks aan de bak, hun willen een hond dus moeten ze er ook mee gaan werken.

Wij zijn eigelijk altijd thuis of we zijn met de auto weg fiets en scoot mee de bossen in dus of er dan een hond mee gaat alleen maar gezellig, maar ja het opvoeden is ook een behoorlijke taak die gaan dus mijn man en zoon doen maar ja als mijn zoon naar school is en manlief aan boord moet die toch plassen hij moet zindelijk worden, dat is wel wat zwaar voor mij maar goed heb A gezegt en zal ook B zeggen.
In de uurtjes dat mijn  zoon naar school is moet die de tuin maar in en als die straks redelijk luisterd kan die mee naast de scootmobiel dat is helaas nu nog niet mogelijk, hij blijft wel op de scoot zitten hij vind het prachtig wil er niet eens meer af, maar ja hij moet dan plassen en luisterd nog niet als ik zeg ga plasje doen lol dus dat gaat nog ff duren vrees ik.
Maar het zindelijk maken gaat goed hij doet bijna niets meer binnen, hij geeft al aan bij de deur dat die naar buiten wil, en als die binnen iets doet is het mijn fout dan ben ik dus niet snel genoeg bij de deur, tja zit ook aan een lijntje vast hahaha.

Maar het is een ADHD'er zeg pffff vreet echt veel uit, hij is echt wel goed voor mijn conditie op peil te houden (of om op te krikken) ik loop van de ene kant naar de andere kant achter van de kamer af en toe echt wel teveel en denk dan pfff zoek het maar ff uit eerst lucht happen want dan stik ik bijna zo benauwd, maar ja we komen er wel.
Kom alleen veel slaap te kort op het moment, hij slaapt in een bench in de woonkamer, eerst hadden we hem mee naar boven en manlief liet hem dan in de nacht uit als die wakker werd en begon te janken, maar ja dat kan ik niet kan niet met hem van boven naar beneden in de traplift en hij mag geen trap lopen dus moet ik hem tillen nou dat kan dus niet. Dus manlief is aan het werk en ik slaap dus op de bank lol en dat gaat prima maar ow wat een jankerd is het zeg voor dat die slaapt ben je een uur verder, maar ja afgelopen nacht heeft die voor het eerst doorgeslapen dus gaat de goeie kant op, alleen ik dus niet de rooie kater houd mij in de nacht wakker springt 
als een dolle op mij en miauwt mij gewoon wakker.
Maar goed woensdag komt manlief weer thuis kan die er lekker weer een week tegenaan, en dan kan Quandor voor het eerst in de bench beneden slapen zo moeten we het toch gaan afbouwen en dat die dan toch heel de nacht alleen beneden kan zijn.
Hij is gek op zijn bench dat is een geluk hij ligt er graag in gaat dus ook uit zich zelf erin liggen als het deurtje open staat.

Zal hier ff een foto van hem neer zetten zijn naam is Quandor






Ben ook nog naar de Gynecoloog geweest 
voor de controle, moet in mei weer een uitstrijkje 
laten maken duis elk half jaar onder controle.
Op het moment gaat het redelijk goed met mijn Crohn gelukkig met dank aan de Remicade kuur dat doet toch elke keer weer wonderen 
bij me zeg wat ben ik er blij mee dat dit bestaat.
Volgende week vrijdag moet ik de 2de kuur en eind feb de 3de en laatste kuur, dus hopelijk kom ik 11 febr weer op de lijst van Longtransplantatie in het UMCG (sta op het moment op non acceptabel to transplantation vanwege de onstekingen in mijn darmen) dus duimen maar weer.
En volgende week Donderdag naar de 
Uroloog voor mijn cyste 
dan krijg ik eerst nog een cystescopie.

Nou dat was het dan voorlopig weer even ;)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten


Leuk dat even bent langs geweest
en een berichtje hebt achter gelaten..

Ik wens je nog een fijne dag !!!

Liefs Janetta