.

Translate

* Het aantal bezoekers *

.

.

Hallo ik ben

Mijn foto
Ben op 24 juli 1964 geboren..Getrouwd en 1 zoon die nog thuis woont...Ik kreeg in 2003 de ziekte COPD gelijk fase 3 met nog een longinhoud van 21% al snel viel ik in fase 4...In 2007 ben ik erg hard achteruit gegaan, na meerdere malen achter elkaar in het ziekenhuis te hebben gelegen, waarvan de laatste keer bijna fataal, maar ben er gelukkig nog...In febr 2008 heb ik 3.5 mnd gerevalideerd in het longrevalidatie- centrum Beatrixoord in Haren, had toen nog een long inhoud van 17% (dit was sinds juni 2012 nog 13%) Ik zat hele dagen aan de zuurstof...Ben in Sept 2009 voor 14 dagen in het UMCG geweest voor longtransplantatie screening, 11 maart 2010 heb ik dan eindelijk groen licht gekregen...Bij deze ongeneeslijke longziekte heb ik ook nog eens sinds 1979 de ziekte van Crohn (chronische darmontstekingen), in ernstige mate, waar ik elk jaar de nodige Remicade kuren voor kreeg sinds mijn transplantatie bijna geen last meer..Wil je meer over mij weten lees dan mijn blog... *Mijn Leven* Op weg naar een dubbele longtransplantatie, Ik had nog een lange weg te gaan en dat viel niet altijd mee !!! Op Goede Vrijdag 18 April 2014 ben ik getransplanteerd van 2 prachtig werkende longen..

.

.

4 jaar 1 maand en 7 dagen (+6mnd wachten op groen licht totaal dus 4 jaar en 7 mnd en 7 dagen) heb ik op de wachtlijst gestaan tot uiteindelijk het langverwachte telefoontje binnen kwam ....

Op Goede Vrijdag 18 April 2014 zijn er dan
eindelijk 2 fantastische donorlongen voor mij !!!!!

DONOR wie je ook bent BEDANKT
zal goed voor je zorgen !!!

.

.

*Mijn Donor*



Eerst willen wij stil staan bij de donor en de nabestaanden...
Wij wensen de familie heel veel sterkte toe met het verlies van hun dierbare...
Waar jullie ook zijn wij denken aan jullie !!!

*17/18 April 2014*

Er is vannacht iets ergs gebeurd,
er is een familie die treurt ...
Een familie lid is heen gegaan,
hij/zij heeft gestreden voor zijn leven,
maar heeft het toch op moeten geven ...
Bij leven had i zich laten registreren,
zodat i na zijn/haar dood zijn organen kon doneren ...
Hart, Longen, lever en nieren
gaan nu een ander zijn leven plezieren ...

Maar ook is er een Familie heel blij,
het lange wachten is nu voorbij ...
Het langverwachte telefoontje is dan
nu toch eindelijk gekomen ...

Er zijn longen voor mij ...
Nu draag ik voor altijd een stuk van jou bij mij ...


BEDANKT LIEVE DONOR ...

Gedicht zelf gemaakt door mijn man en mijzelf
>>> © GJ & JJ


.

.


18 April 2014


100 jaar geleden
was een longtransplantatie
ONMOGELIJK

50 jaar geleden
was een longtransplantatie
EEN MIRAKEL

20 jaar geleden
was een longtransplantatie
EN WONDER

10 jaar geleden
was een longtransplantatie
EEN FEIT

Vandaag
is een longtransplantatie het streven naar
LUCHT VOOR MORGEN

Re-born to be alive vzw

.

.


Voor dat je begint met het lezen van mijn blog's,
lees dan eerst even het
volgende hier onder.


Het meeste over mij kun je vinden hier rechts onder
bij de pagina's met verslagen en bij mijn dagelijkse verhaaltjes, als je daar op geklikt hebt dan kom je eerst weer bovenaan mijn website dus dan even scrollen naar beneden tot je ongeveer in het midden van het scherm bent, en daar komt het verhaal te staan dus niet bovenaan ;) .


.

.

10 december 2011

* Kerstboom

Het waargebeurde verhaal van een
kerstboom:
www.krabbelme.nl

Het hele jaar sta ik heerlijk in het bos
niet in een standaard,gewoon lekker los.

De hele familie gezellig om mij heen
allemaal net als ik, op een been.

Maar dan komt december fijn voor de mensen
wij bomen kunnen wel wat anders wensen.

Mannen met bijlen om ons te kappen
staan dood leuk je hele familie om te hakken.

Daarna liggen we op een hoop in de wagen
ik lig bovenop, dus mag ik niet klagen.

Bij de handelaar liggen we op de grond
een nare ervaring als je eerst altijd stond.

Dan dat gezeur van klanten over ons figuur
we zijn te vol, te kaal en te duur.

Er gebeurt heel wat voor men de koop sluit
ze pakken je bij je nek en schudden je uit.

Je verlangt naar de plek vanwaar ze je haalden
per klant verlies je tientallen naalden.

Maar het ergste komt als je bent verkocht
wat men dan uithaalt is zeer vergezocht.

Je wordt in een hoek van de kamer geplant
met een piek op je kop en een bal in je hand.

Pas tegen de avond is men met mij klaar
ik zit onder de kaarsjes en engelenhaar.

Ik denk dat is dat, terwijl ik geeuw
maar dan komt ma met de spuitbus sneeuw .

Ze hebben zitten piekeren onder het eten
wat ze toch aan mij hadden vergeten.

Zo sta ik een aantal dagen voor gek
en dan halen ze mij opnieuw van mijn plek.

Alles gaat eraf, want ik word afgetuigd
ik voel mij vrij en mijn hart juicht.

Dan pakken ze mij beet, ik ben wat verwonderd
ik word zonder meer het raam uitgedonderd.

Zeker vijftien jongens rennen op mij af
slepen mij naar huis in snelle draf.

Eindelijk zijn we er na een half uurtje
nu gooien ze mij in een schuurtje.

Daar ben ik niet de enige boom
ik ben bij de familie en denk dat ik droom.

Op een avond gaan we weer op een hoop
samen met de buurman, waar ik tegenaan kroop.

Dat is het laatste wat ik weet
daarna werd het verschrikkelijk HEET!!


2 opmerkingen:

  1. Je zou bijna gaan huilen he .
    Gelukkig hoef ik me niet schuldig te voelen , we hebben een echte nepper .
    Groetje Jip

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij hebben ook een neppert maar heb hem al jaren niet meer staan, kan de moed niet meer op brengen en mijn man en zoon vinden het wel best zo, dus om hun met die kerstboom op te zadelen voor mij alleen, neu dan maar niets....

    Wie weet straks weer als er nieuwe longen zijn ;)

    BeantwoordenVerwijderen


Leuk dat even bent langs geweest
en een berichtje hebt achter gelaten..

Ik wens je nog een fijne dag !!!

Liefs Janetta