.

Translate

* Het aantal bezoekers *

.

.

Hallo ik ben

Mijn foto
Ben op 24 juli 1964 geboren..Getrouwd en 1 zoon die nog thuis woont...Ik kreeg in 2003 de ziekte COPD gelijk fase 3 met nog een longinhoud van 21% al snel viel ik in fase 4...In 2007 ben ik erg hard achteruit gegaan, na meerdere malen achter elkaar in het ziekenhuis te hebben gelegen, waarvan de laatste keer bijna fataal, maar ben er gelukkig nog...In febr 2008 heb ik 3.5 mnd gerevalideerd in het longrevalidatie- centrum Beatrixoord in Haren, had toen nog een long inhoud van 17% (dit was sinds juni 2012 nog 13%) Ik zat hele dagen aan de zuurstof...Ben in Sept 2009 voor 14 dagen in het UMCG geweest voor longtransplantatie screening, 11 maart 2010 heb ik dan eindelijk groen licht gekregen...Bij deze ongeneeslijke longziekte heb ik ook nog eens sinds 1979 de ziekte van Crohn (chronische darmontstekingen), in ernstige mate, waar ik elk jaar de nodige Remicade kuren voor kreeg sinds mijn transplantatie bijna geen last meer..Wil je meer over mij weten lees dan mijn blog... *Mijn Leven* Op weg naar een dubbele longtransplantatie, Ik had nog een lange weg te gaan en dat viel niet altijd mee !!! Op Goede Vrijdag 18 April 2014 ben ik getransplanteerd van 2 prachtig werkende longen..

.

.

4 jaar 1 maand en 7 dagen (+6mnd wachten op groen licht totaal dus 4 jaar en 7 mnd en 7 dagen) heb ik op de wachtlijst gestaan tot uiteindelijk het langverwachte telefoontje binnen kwam ....

Op Goede Vrijdag 18 April 2014 zijn er dan
eindelijk 2 fantastische donorlongen voor mij !!!!!

DONOR wie je ook bent BEDANKT
zal goed voor je zorgen !!!

.

.

*Mijn Donor*



Eerst willen wij stil staan bij de donor en de nabestaanden...
Wij wensen de familie heel veel sterkte toe met het verlies van hun dierbare...
Waar jullie ook zijn wij denken aan jullie !!!

*17/18 April 2014*

Er is vannacht iets ergs gebeurd,
er is een familie die treurt ...
Een familie lid is heen gegaan,
hij/zij heeft gestreden voor zijn leven,
maar heeft het toch op moeten geven ...
Bij leven had i zich laten registreren,
zodat i na zijn/haar dood zijn organen kon doneren ...
Hart, Longen, lever en nieren
gaan nu een ander zijn leven plezieren ...

Maar ook is er een Familie heel blij,
het lange wachten is nu voorbij ...
Het langverwachte telefoontje is dan
nu toch eindelijk gekomen ...

Er zijn longen voor mij ...
Nu draag ik voor altijd een stuk van jou bij mij ...


BEDANKT LIEVE DONOR ...

Gedicht zelf gemaakt door mijn man en mijzelf
>>> © GJ & JJ


.

.


18 April 2014


100 jaar geleden
was een longtransplantatie
ONMOGELIJK

50 jaar geleden
was een longtransplantatie
EEN MIRAKEL

20 jaar geleden
was een longtransplantatie
EN WONDER

10 jaar geleden
was een longtransplantatie
EEN FEIT

Vandaag
is een longtransplantatie het streven naar
LUCHT VOOR MORGEN

Re-born to be alive vzw

.

.


Voor dat je begint met het lezen van mijn blog's,
lees dan eerst even het
volgende hier onder.


Het meeste over mij kun je vinden hier rechts onder
bij de pagina's met verslagen en bij mijn dagelijkse verhaaltjes, als je daar op geklikt hebt dan kom je eerst weer bovenaan mijn website dus dan even scrollen naar beneden tot je ongeveer in het midden van het scherm bent, en daar komt het verhaal te staan dus niet bovenaan ;) .


.

.

26 maart 2012

* Eindelijk voorjaar


17 Maart viel de rouwkaart van Alida in de bus, dit was slikken bij het
lezen rollen de tranen over mijn wangen, ik kan er helaas niet bij zijn ben alleen en
dit gaat mij niet lukken alleen naar Assen toe...
Woensdag 21 maart is Alida begraven een trieste dag,
de eerste lentedag waar Alida zo naar uit keek,...
Haar dochters schreven in Facebook dat het een perfecte dag was, fijn om te lezen, ondanks het verdriet en de pijn die de familie heeft moeten doorstaan...
Lieve Alida we zullen je nooit vergeten....

Manlief is nu 14 dagen thuis dus hebben veel gedaan waaronder tuintegels uit zoeken pfff wat een ramp wij hebben beiden een andere smaak, maar we zijn eruit gekomen...
Eindelijk wordt dan nu eindelijk de tuin aangepakt nieuwe tegels erin vijver eruit tja die staat immers op een verkeerde plek, hij zat er al in toen we hier kwamen wonen pal in de zon dus je raad het al één en al alg in de zomer dus dat is dan ook geregeld de pomp/filter schoonmaken nou daar hebben we geen zin meer in na 9 jaar, kijk als je dagelijks thuis bent is het een andere zaak maar ja manlief is 1 week weg en 1 week thuis en ja net die ene week als die thuis is zijn er al zoveel klussen te doen plus daar komt nog eens bij dat die dan
ook het huishouden erbij moet doen want ik zit op mijn krent...
Dus maar besloten om geen vijver meer te nemen de vissen gaan naar iemand anders, hopelijk vinden we de kikker ook zodat die mee kan verhuizen want zodra de vissen weg zijn gaat de vijver ook leeg, en dat zou zielig zijn voor onze kikker we hebben een afgesloten tuin dus hij kan dan nergens anders heen dus zou hij uitdrogen...
Kan er nu al naar uit kijken een tuin zonder onderhoud 2 grote bakken erin tuinset erin een klein bankjeof leuke stoel bij de deur voor mij en klaar is de tuin ...

En tussen door nog bij moeders geweest bakkie drinken,
 ja dat wil ik toch zo'n 2x per week volhouden...
Bezoek aan huisarts enz enz elke dag hadden we wel wat te doen...

Zaterdag de 24ste hadden we een feestje van mijn vader die is de 25ste 73 geworden en zijn vrouw mijn stiefmoeder werd begin deze maand 72 dus om 13.00uur richting Almelo gereden nou ik niet zoon heeft ons in onze eigen bus gereden was een leuk ritje voor hem ..
Eenmaal daar aangekomen kregen we eerst koffie met gebak daarna kregen we allemaal een nummertje 1 of een 2 manlief had 2 ik 1 en zoon ook 1 dus  ze gingen de groep splitsen lol zit je dus bij mensen die je totaal niet kent, maar daar was het
hem ook om te doen zodat je niet de geeikte groepjes krijgt ...
Tja en toen kwam het we gingen een spel doen IK HOU VAN HOLLAND wat was dat leuk, ook vooral omdat ik in de groep zat die heeft gewonnen hahaha...
Zo  tegen 18.30uur kwam het koud en warm buffet dus heerlijk gegeten ijs na toen nog koffie na, en toen zo rond de klok van 22.00uur weer richting Zwolle...

Zo ook kreeg ik vorige week weer bericht van het Astmafonds, Gerda schreef mij dat ik weer met mijn hoofd in een flyer kwam te staan om donateurs te werven ...
Ook dit jaar maken ze weer gebruik van straatwerving, hiervoor gaan ze een flyer maken.
In deze flyer komen een aantal foto’s,
waaronder  ook de foto van mij wordt hierin geplaatst.

Ook deze week de 2de week dat manlief thuis is hebben we elke dag wel iets te doen dakdekker komt, belastingpapieren en ga zo maar door het houdt niet op, een dag rust is dus weer ver te zoeken, maar this weer voor een goed doel..

Vandaag is manlief de schuur aan het schilderen die had ook weer een lik verf nodig na een paar jaar, de zon staat er elke zomer toch heel de dag op te branden dus dan is dat wel weer nodig, en ja hij kan het beter nu doen dan straks met de nieuwe tegels ...


Het zonnetje schijnt this genieten met dit mooie voorjaarsweer,
ik wens dan ook iedereen fijne zonnige dagen toe
geniet ervan voor je het weet is het voorbij, liefs Janetta



11 opmerkingen:

  1. ik ga weer eens proberen om een reactie te plaatsen, je kan het altijd zo mooi onder woorden brengen.
    dus jullie tuin word zomerklaar gemaakt, wat leuk . ja zo blijft een mens altijd maar in de weer he?
    hoop dat we een mooie zomer tegemoet gaan janetta, en dat je vaak van je tuintje kan gaan genieten.zo nu ga ik eerst eens kijken of het gelukt is, want anders heb ik dit ook weer voor jan met de korte achternaam zitten typen nou meis de groetjes en een knuffel van margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou this je gelukt hoor Margreet ;)
    Ja de tuin eindelijk, zitten er al jaren tegenaan te hikken...

    Bedankt voor je reactie, liefs Janetta

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, het overlijden van Alida heeft ons allen erg aangegrepen, je weet dat het kan maar houdt er geen rekening mee.
    We zullen haar missen.
    Gezellig dat je mannetje thuis is.
    En met dit weer kan je lekker van je tuintje genieten.

    gr.Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat heb je weer een prachtige achtergrond gemaakt ik vind hem helemaal te gek
    je verhalen vind ik ook altijd leuk/interessant, hopend op betere tijden stuur ik je een hartelijke groet
    gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De tuin is nog 1 grote rommelzooi hoor Tilly ;)

    **************************

    Bedankt Gerda deze achtergrond komt dus weg waar ik jou de link van heb gegeven ;)...
    Maar nog een vraagje, bij jou bij de reacties staat antwoorden of verwijderen, ik neem aan dat als jij zelf op antwoorden klikt van iemand zijn bericht dat je dan een nieuw veld krijgt waar je in kan typen en dan komt de reactie van jou op dat bericht er gelijk onder te staan, maar dat doet die bij mij niet, welke instellingen heb jij daarvoor aangezet of aangeklikt?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn om weer iets te lezen van je, het is ook allemaal zo verdietig!
    Wat gezellig dat je man thuis is, even weer bezig zijn met andere dingen is ook goed, wat leuk om de tuin zo op te knappen en vooral een tuin met minder onderhoud.
    Zo te lezen was het een leuk feest van je vader!
    geniet van het lekker weer, heerlijk he?
    ik knap er ook altijd van op!
    Liefs, Elien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Had al gezien dat je je achtergrond voorjaarsachtig had gemaakt. Helemaal vrolijk!
    Fijne dagen Janetta!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is heerlijk weer Elien
    alleen zit ik vandaag en gisteren wel binnen met de deur dicht hahaha verflucht kan ik dus helemaal niet meer tegen krijg het spanische benauwd, maar goed vanmorgen lekker uitgeslapen een soort van bijkom daggie moet ook kunnen hé ;)

    En wat mijn tuin betreft is nog 1 grote bende hoor hahhaha manlief is nog aan het schilderen....

    Liefs xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Janetta,

    Goed dat ze weer wat donateurs gaan werven van het Astma Fonds, dat hebben we wel nodig.Nog gefeliciteerd met je vader..wat een leeftijden he? hahaha.

    Fijn dat GJ weer thuis is, en het is lekker weer om de tuin op te knappen.

    Ga het met je moeder ook allemaal naar wens? Heeft ze haar plekje al gevonden?

    Nou meis ik hoop dat je tuintje heel mooi word zodat je heerlijk kan genieten van het mooie weer wat er zeker nog komt.

    Liefs Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat ken ik, die verflucht dan ben ik ook weg, en nu komen die vuurkorfen weer, kan ik helemaal niet tegen en bbq's ook niet, wel lekker maar die enorme rooklucht die ervan afkomt, ik vraag me wel eens af waar ken ik nog wel tegen? :-)
    Ok die tuin is nu nog een puinhoop maar ik denk vooral aan het eindresultaat, want dan kan het genieten beginnen en dat kunnen wij dan weer goed :-) toch? In zoverre dat lukt dan maar elke dag dat we kunnen genieten is er 1!
    Ik vind het wel rot dat je steeds minder kunt, ik heb dat ook wel maar nog op een ander niveau dan jij zeg maar, ik ben nog net wat beter en kan er iets meer mee nog.
    Ik duim voor je dat na zo'n bijkomdagje je weer iets fitter bent!
    Liefs, Elien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gelezen :d.. Wat weer veel meegemaakt zeg! Ze hebben mijn voortuintje vorige week gedaan, via NL Doet. Nu achter alles nog afbetegelen, het is al grotendeels getegeld, maar ik wil graag de stukken waar nog planten staan ook betegeld, want kan dat geschoffel en onkruid wieden ook niet meer. Zit momenteel ff weer aan een weekje pred en peneciline, voor het eerst weer sinds 2 jaar zo'n beetje :D:D En verder gaat het eigenlijk wel lekker. Begin na dat kuurtje weer met trainen op de hometrainer, conditie ff weer op peil brengen.
    Ik kom snel weer lezen, en zal zelf ook weer eens een blog gaan schrijven. Fijn weekend (Y)

    BeantwoordenVerwijderen


Leuk dat even bent langs geweest
en een berichtje hebt achter gelaten..

Ik wens je nog een fijne dag !!!

Liefs Janetta