.

Translate

* Het aantal bezoekers *

.

.

Hallo ik ben

Mijn foto
Ben op 24 juli 1964 geboren..Getrouwd en 1 zoon die nog thuis woont...Ik kreeg in 2003 de ziekte COPD gelijk fase 3 met nog een longinhoud van 21% al snel viel ik in fase 4...In 2007 ben ik erg hard achteruit gegaan, na meerdere malen achter elkaar in het ziekenhuis te hebben gelegen, waarvan de laatste keer bijna fataal, maar ben er gelukkig nog...In febr 2008 heb ik 3.5 mnd gerevalideerd in het longrevalidatie- centrum Beatrixoord in Haren, had toen nog een long inhoud van 17% (dit was sinds juni 2012 nog 13%) Ik zat hele dagen aan de zuurstof...Ben in Sept 2009 voor 14 dagen in het UMCG geweest voor longtransplantatie screening, 11 maart 2010 heb ik dan eindelijk groen licht gekregen...Bij deze ongeneeslijke longziekte heb ik ook nog eens sinds 1979 de ziekte van Crohn (chronische darmontstekingen), in ernstige mate, waar ik elk jaar de nodige Remicade kuren voor kreeg sinds mijn transplantatie bijna geen last meer..Wil je meer over mij weten lees dan mijn blog... *Mijn Leven* Op weg naar een dubbele longtransplantatie, Ik had nog een lange weg te gaan en dat viel niet altijd mee !!! Op Goede Vrijdag 18 April 2014 ben ik getransplanteerd van 2 prachtig werkende longen..

.

.

4 jaar 1 maand en 7 dagen (+6mnd wachten op groen licht totaal dus 4 jaar en 7 mnd en 7 dagen) heb ik op de wachtlijst gestaan tot uiteindelijk het langverwachte telefoontje binnen kwam ....

Op Goede Vrijdag 18 April 2014 zijn er dan
eindelijk 2 fantastische donorlongen voor mij !!!!!

DONOR wie je ook bent BEDANKT
zal goed voor je zorgen !!!

.

.

*Mijn Donor*



Eerst willen wij stil staan bij de donor en de nabestaanden...
Wij wensen de familie heel veel sterkte toe met het verlies van hun dierbare...
Waar jullie ook zijn wij denken aan jullie !!!

*17/18 April 2014*

Er is vannacht iets ergs gebeurd,
er is een familie die treurt ...
Een familie lid is heen gegaan,
hij/zij heeft gestreden voor zijn leven,
maar heeft het toch op moeten geven ...
Bij leven had i zich laten registreren,
zodat i na zijn/haar dood zijn organen kon doneren ...
Hart, Longen, lever en nieren
gaan nu een ander zijn leven plezieren ...

Maar ook is er een Familie heel blij,
het lange wachten is nu voorbij ...
Het langverwachte telefoontje is dan
nu toch eindelijk gekomen ...

Er zijn longen voor mij ...
Nu draag ik voor altijd een stuk van jou bij mij ...


BEDANKT LIEVE DONOR ...

Gedicht zelf gemaakt door mijn man en mijzelf
>>> © GJ & JJ


.

.


18 April 2014


100 jaar geleden
was een longtransplantatie
ONMOGELIJK

50 jaar geleden
was een longtransplantatie
EEN MIRAKEL

20 jaar geleden
was een longtransplantatie
EN WONDER

10 jaar geleden
was een longtransplantatie
EEN FEIT

Vandaag
is een longtransplantatie het streven naar
LUCHT VOOR MORGEN

Re-born to be alive vzw

.

.


Voor dat je begint met het lezen van mijn blog's,
lees dan eerst even het
volgende hier onder.


Het meeste over mij kun je vinden hier rechts onder
bij de pagina's met verslagen en bij mijn dagelijkse verhaaltjes, als je daar op geklikt hebt dan kom je eerst weer bovenaan mijn website dus dan even scrollen naar beneden tot je ongeveer in het midden van het scherm bent, en daar komt het verhaal te staan dus niet bovenaan ;) .


.

.

20 september 2012

*Zo maar even een berichtje





aan de andere kant van het scherm...


Het wordt er niet echt aangenamer op met dit vochtige weer, brrr zit gewoon te bibberen, wordt weer tijd voor de verwarming op te draaien, is dus ook net gedaan hahaha...
Is weer eens wat anders dan de tuindeuren elke dag open, had van de week mijn elektrische deken al weer aan, gaat weer gezellig worden op naar de winter...
 Vandaag komt manlief weer thuis na een week te zijn weg geweest, ach hij heeft niet veel aan mij gemist, heb veel op bed gelegen was nog erg moe van ons gezellige Diva weekendje ja van zulke dingen moet ik weer een week van bijtanken, en daar komt bij dat ik niet echt te genieten was van de week, dit weer door die rottige pretniselon ben er altijd zo beroerd van met een hartslag in rust van rond de 120/130, ja daar wordt je dus helemaal hyper van en je kan niets doen, je kan niet even de deur uit lopen, maar wel het gevoel hebben dat je heel de dag de marathon hebt gelopen.... Morgen gelukkig de laatste tablet en ja dan nog een weekje en ben ik weer van alle bijwerkingen af, dus daar kijken we dan maar weer naar uit toch... 
Vrijdag morgen dus hebben we een gezellig samen zijn bij mijn moeder, manlief gaat een oude kennis uit het verpleeghuis in lelystad ophalen en die komt dan gezellig heel de dag bij mijn moeder, manlief haalt hem om 13.00uur op en dan gaan we vervolgens samen met moeders sávonds gezellig eten in het restaurant, en dan zo na de koffie brengt manlief hem weer terug naar lelystad, ja ja de beste man is al 86 maar o zo kwiek voor zijn leeftijd en een hele gezellige kletser, dus dat wordt heel gezellig weet ik nu al...
Mijn moeder weet nog van niets hahaha this een verrassing voor haar, maar die zal zekers goed aankomen...
Voel mij dan altijd weer heerlijk als ik iets voor mijn moeder heb kunnen doen, ja helaas kan ik haar niet verzorgen door mijn eigen ziekte maar kan haar op deze manier wel verwennen en dat doe ik dan ook heel graag voor haar, ze heeft vroeger voor mij altijd elke minuut van de dag klaar voor mij en mijn gezin als ik maar iets had of ziek was ...

Dus morgen een gezellig samen zijn met moeders, heb er zin in na een week binnen te hebben gezeten...


 
 

5 opmerkingen:

  1. t Zijn de kleine dingen die het doen Janetta, voor je moeder maar ook voor jou en mij!
    Vervelend dat je een week nodig hebt om bij te komen en dan die op hol geslagen hartslag. Geen wonder.
    Hier is gisteren de cv een uurtje aangegaan en ook heb ik het dekbed weer in de overtrek gekregen. Als een marmotje vannacht.....
    Fijne week met GJ!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ow maar dat is ook zo Bloem, het zijn ook die kleine dingen maar ja voor je gevoel wil je zo graag meer doen hé, maar ja dat zit er helaas niet in voor mij althans niet nu met deze longen, hopelijk kan ik het nog goed met haar maken na een nieuw setje longen en samen nog vele leuke dingen gaan doen (hoopikzo)....

    Ja het wordt zo ineens kouder, dus ja dan die kachel maar aan, maar heeft ook wel weer iets he de wintertijd...

    Nou lieve Bloem weer bedankt voor je lieve berichtje, jij ook een fijne week gewenst...

    Liefs xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In mijn hoofd en met de handjes doe en wil ik nog zoveel maar zogauw de longetjes er aan te pas komen moet ik maar stil op de bank ploffen... Heel herkenbaar Janetta. Ik wens jou snel een nieuw setje toe, zodat je moeder er ook nog van kan genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat leuk om zo'n dagje voor je moeder te organiseren, dan heb je al voorpret als je er aan denkt!
    vervelend die prednison he! Hier ook zo 1, zo hyper, slecht slapen, opzwellen en niks echt kunnen doen, maar we kunnen niet zonder! FF doorbijten maar weer en lekker genieten samen met je man!
    In zoverre dat lukt natuurlijk!
    Ik heb het ook koud, t is ff wennen!
    Liefs, Elien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Evelien,
      Ja was heel gezellig die dag met mijn moeder ze heeft heel erg genoten dat konden we aan haar zien ze lachde heel veel en was echt heel vrolijk, en ja dat doet ons dan ook weer heel goed.....

      Ja die pret is echt brrrr maar weet je dus ook alles van Evelien en dan dat slapen is nog het ergste het breekt je zo erg op bah, maar net zoals je zegt we moeten er ff door en dat doen we dan maar toch ;)...

      Bedankt voor je lieve berichtje....
      Liefs xxx

      Verwijderen


Leuk dat even bent langs geweest
en een berichtje hebt achter gelaten..

Ik wens je nog een fijne dag !!!

Liefs Janetta