.

Translate

* Het aantal bezoekers *

.

.

Hallo ik ben

Mijn foto
Ben op 24 juli 1964 geboren..Getrouwd en 1 zoon die nog thuis woont...Ik kreeg in 2003 de ziekte COPD gelijk fase 3 met nog een longinhoud van 21% al snel viel ik in fase 4...In 2007 ben ik erg hard achteruit gegaan, na meerdere malen achter elkaar in het ziekenhuis te hebben gelegen, waarvan de laatste keer bijna fataal, maar ben er gelukkig nog...In febr 2008 heb ik 3.5 mnd gerevalideerd in het longrevalidatie- centrum Beatrixoord in Haren, had toen nog een long inhoud van 17% (dit was sinds juni 2012 nog 13%) Ik zat hele dagen aan de zuurstof...Ben in Sept 2009 voor 14 dagen in het UMCG geweest voor longtransplantatie screening, 11 maart 2010 heb ik dan eindelijk groen licht gekregen...Bij deze ongeneeslijke longziekte heb ik ook nog eens sinds 1979 de ziekte van Crohn (chronische darmontstekingen), in ernstige mate, waar ik elk jaar de nodige Remicade kuren voor kreeg sinds mijn transplantatie bijna geen last meer..Wil je meer over mij weten lees dan mijn blog... *Mijn Leven* Op weg naar een dubbele longtransplantatie, Ik had nog een lange weg te gaan en dat viel niet altijd mee !!! Op Goede Vrijdag 18 April 2014 ben ik getransplanteerd van 2 prachtig werkende longen..

.

.

4 jaar 1 maand en 7 dagen (+6mnd wachten op groen licht totaal dus 4 jaar en 7 mnd en 7 dagen) heb ik op de wachtlijst gestaan tot uiteindelijk het langverwachte telefoontje binnen kwam ....

Op Goede Vrijdag 18 April 2014 zijn er dan
eindelijk 2 fantastische donorlongen voor mij !!!!!

DONOR wie je ook bent BEDANKT
zal goed voor je zorgen !!!

.

.

*Mijn Donor*



Eerst willen wij stil staan bij de donor en de nabestaanden...
Wij wensen de familie heel veel sterkte toe met het verlies van hun dierbare...
Waar jullie ook zijn wij denken aan jullie !!!

*17/18 April 2014*

Er is vannacht iets ergs gebeurd,
er is een familie die treurt ...
Een familie lid is heen gegaan,
hij/zij heeft gestreden voor zijn leven,
maar heeft het toch op moeten geven ...
Bij leven had i zich laten registreren,
zodat i na zijn/haar dood zijn organen kon doneren ...
Hart, Longen, lever en nieren
gaan nu een ander zijn leven plezieren ...

Maar ook is er een Familie heel blij,
het lange wachten is nu voorbij ...
Het langverwachte telefoontje is dan
nu toch eindelijk gekomen ...

Er zijn longen voor mij ...
Nu draag ik voor altijd een stuk van jou bij mij ...


BEDANKT LIEVE DONOR ...

Gedicht zelf gemaakt door mijn man en mijzelf
>>> © GJ & JJ


.

.


18 April 2014


100 jaar geleden
was een longtransplantatie
ONMOGELIJK

50 jaar geleden
was een longtransplantatie
EEN MIRAKEL

20 jaar geleden
was een longtransplantatie
EN WONDER

10 jaar geleden
was een longtransplantatie
EEN FEIT

Vandaag
is een longtransplantatie het streven naar
LUCHT VOOR MORGEN

Re-born to be alive vzw

.

.


Voor dat je begint met het lezen van mijn blog's,
lees dan eerst even het
volgende hier onder.


Het meeste over mij kun je vinden hier rechts onder
bij de pagina's met verslagen en bij mijn dagelijkse verhaaltjes, als je daar op geklikt hebt dan kom je eerst weer bovenaan mijn website dus dan even scrollen naar beneden tot je ongeveer in het midden van het scherm bent, en daar komt het verhaal te staan dus niet bovenaan ;) .


.

.

02 april 2010

* Kaakchirurg


Tandarts Pictures, Images and Photos


WOENSDAG 21 nov 2009 UMCG



Morgen Woensdagmiddag 14uur moet ik weer naar het UMCG
naar de mondheelkunde 2 kiezen eruit laten trekken/snijden
moet er om 14uur zijn.
Mischien kom ik nog lotgenootjes
tegen Christa moet voor controle Yvonne voor
Groenlichtgesprek en Anneloes ligt op de afdeling D3,
ik wou eigelijk eerst nog even langs Anneloes maar
ga ik denk ik niet redden, en na het snijden heb ik denk
ik nog weinig zin om er heen te gaan.




Woensdag bij thuiskomst begon het al lekker dik te worden.


DONDERDAG

Nou hier ben ik dan even het is dus NIET meegevaLLen
linksonder kies trekken linksboven verstandskies snijden,
en ja die 2de moest er ook uit volgens hem rechtsonder
snijden maar ja die lag helemaal plat op de zenuw dus
was hij niet echt blij mee, de kaakchirurg bellen met
internist Verschuren van het transplantatieteam dat het vele
gevolgen zou hebben om die kies eruit te snijden.
Hij hoefde er dus niet uit wat een opluchting.
Die andere 2 gingen er erg
moeilijk uit met gevolg een gaatje in mijn bijholte en
een opgezwollen gezicht vanaf mijn hals tot aan mijn
oor en een half dicht oog, en veel pijn dus ik leef
momenteel op paracetamol met codeine
elke 6 uur 1000 mg kan veel pijn hebben en heb al
veel kiezen laten snijden en trekken maar zoals deze
keer is niet echt menselijk meer.
Dus heb heel de dag in me bed gelegen ben erg misselijk en duizelig,
plat liggen is op het moment ook ff het fijnste
vanwege de misselijkheid en duizeligheid. Maar 1 ding
is zeker this goed voor mijn lijn moet 2 dagen vloeibaar
en heb weinig zin door de misselijkheid dus zo ga ik wel afvallen hahaha.


VRIJDAG



Nou hier dan ff een foto, ik zie er niet UITTTTTTTTTT
lekkerding hé Willen jullie mij zo nog wel als vriendje
Deze foto is van gisteravond
(beetje slechte foto maar komt hij is in het donker genomen)
heb er nu inmiddels een mooi blauw oog bij,
En nee veel babbels heb ik nu niet meer hahaha
zit onder de paracetamol met Codeine ondanks dat heb ik nog
steeds veel pijn, dus maar weer die rommel door slikken.
Tja en dit moet je dan allemaal over hebben voor een
transplantatie



ZATERDAG

Dag 3 vanmorgen maar even de tandarts gebeld hoe
of wat, heb heel de n8 niet geslapen van de pijn ondanks
de pijnstillers en het is nu ook dubbel zo dik geworden op
andere plekken zoals mijn hals en oog, ook is mij
gisteravond een kroon eruit gevallen had al zoiets
van die zit niet lekker meer en zat naast de verstandskies die er uit is gegaan
en ja heeft waarschijnlijk een tik meegehad, maar die kan
er gelukkig later weer ingezet worden was geen probleem.
Uit voorzorg vond de tandarts het wel nodig dat ik aan de
antibiotica ga en gelukkig heb ik die altijd in huis
vanwege mijn COPD, dus ben ik er net maar mee begonnen,
volgens hem is al het bloed zich aan ophopen
vandaar de enorme zwellingen ook door het gaatje in de
bijholte was het echt wel verstandig om nu met antibiotica
te gaan beginnen (bijholteonsteking), door dat gaatje heb je dus ook ergere
zwellingen als normaal zei hij.
Ik lig dus in mijn bedje voel me
niet echt prettig om beneden in de bank te zitten hebben de
laptops mee op de slaapkamer en zitten/liggen gezellig
met zijn beiden boven Hopelijk gaat het nu toch echt wel
een beetje beter met die antibiotica.




ZONDAG

Helaas nog het zelfde veel pijn erg opgezwollen en rood/paars,
pfff ben bang voor een onsteking.


MAANDAG


Dag7 Pfff wat duurd dit allemaal lang. Eindelijk kan ik zeggen dat het ei wat
ik al 6 dagen met mij mee draag kleiner aan het worden is, en dat de pijn minder
aan het worden is. Het ei wat eerst tot over mijn wenkbrauw hals en oor zat zit
nu gelukkig alleen nog op mijn wang, en het ei is nog goed hard doorgekookt ook
(heb hem liever zacht hahaha) Vanmorgen zat ik te kwebbelen met mijn hulp en op eens
had ik iets vreemds in me mond ja ja 4 draadjes van hechtingen pfff die moesten er
2 dec pas uit gehaald worden, nou dat scheeld weer dan hopelijk heeft dit geen
gevolgen. Vind deze hele toestand maar lang duren, heb al eerder een paar kiezen laten snijden en
trekken nog nooit zo'n last gehad als nu ja 1 daggie meer niet, maar dit is echt ongekent
voor mij mischien komt het wel door het gaatje in mijn bijholte wie zal het zeggen.
Kan @lleen mijn kaken nog niet echt van elkaar krijgen krijg met pijn en moeite
mijn tanden om het tuutje van de inhaler heen Gisteravond had ik tomatensoep uit
een blikkie tja dus ook balletjes nou die gingen er niet eens tussen pfff moest
ik eerst in 2en maken Morgen even naar het UMCG bellen over hoe en wat.

DINSDAG

Eindelijk mijn eerste boterham sinds ze eruit zijn, heerlijk maar erg vermoeiend
hoor, plakje brood in heleeeeee kleine stukjes en dat lekker proppen tussen je
tanden en ja dan nog alleen rechts kauwen maar het zit er in.
Had vanmorgen weer iets meer pijn, maar goed het word al met al een stukje beter,
maar ben er nog niet.





*** 3 Dec 2009 Controle Kaakchirurg UMCG ***

Vandaag weer naar het UMCG geweest
eerst om 9.15 uur naar de kaakchirurg terug voor controle en de over gebleven hechtingen eruit
laten halen, thuis waren er al 4 hechtingen uit gegaan en de kaakchirurg heeft er
ook nog eens 3 uit gehaald. De wond zag er goed uit was nog niet helemaal genezen
maar heeft langer de tijd nodig door het gaatje in de bijholte en de onsteking,
dus de zwelling moet ook nog verder afnemen. Gelijk mijn kroon laten zien
die heeft hij de vorige keer geraakt met het verwijderen van de 2 kiezen,
hij heeft gelijk met mijn tandarts gebeld in Emmeloord en kon op kosten van
het UMCG hem er op nieuw in laten zetten (ging dat ook echt niet zelf betalen).
Toen met een speer naar Verschuuren daar had ik om 10uur een afspraak,
nou die was heerlijk uit gelopen ging om 11.10 pas naar binnen,
hij schrok wel van de foto's van de kiezen maar begon dus ook gelijk
vannnnnnnn dus je bent waarschijnlijk wel afgevallen lol ja zei ik 4 kilo,
nou hij was trots op mij en zei ook gelijk je zit met je gewicht goed,
waar op ik antwoorde ja dat k@n best maar ik ga nu nog ff door met afvallen
wil straks ook wel eens iets extra's kunnen eten en niet dat ik gelijk weer
moet afvallen.
Hoef pas weer terug in maart.
Daarna nog ff heerlijk
in het restaur@nt een boerenuitsmijter gegeten met een kop warme chocomelk,
en toen richting Emmeloord naar de tandarts voor mijn kroon er op
nieuw in te laten zetten. Gelijk nog ff naar de winkel had de scoot toch
bij me in de bus en om 16 uur weer thuis. Zo ik heb het weer gehad voor deze
maand ben er blij van, doe al vanaf Augustus zowat elke 14 dagen UMCG
pffffff lekker nu ff de rest v@n de maand genieten. Over 3 weken lekker met zoon
en mannetje mee de vaart op, kijk er naar uit.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten


Leuk dat even bent langs geweest
en een berichtje hebt achter gelaten..

Ik wens je nog een fijne dag !!!

Liefs Janetta