.

Translate

* Het aantal bezoekers *

.

.

Hallo ik ben

Mijn foto
Ben op 24 juli 1964 geboren..Getrouwd en 1 zoon die nog thuis woont...Ik kreeg in 2003 de ziekte COPD gelijk fase 3 met nog een longinhoud van 21% al snel viel ik in fase 4...In 2007 ben ik erg hard achteruit gegaan, na meerdere malen achter elkaar in het ziekenhuis te hebben gelegen, waarvan de laatste keer bijna fataal, maar ben er gelukkig nog...In febr 2008 heb ik 3.5 mnd gerevalideerd in het longrevalidatie- centrum Beatrixoord in Haren, had toen nog een long inhoud van 17% (dit was sinds juni 2012 nog 13%) Ik zat hele dagen aan de zuurstof...Ben in Sept 2009 voor 14 dagen in het UMCG geweest voor longtransplantatie screening, 11 maart 2010 heb ik dan eindelijk groen licht gekregen...Bij deze ongeneeslijke longziekte heb ik ook nog eens sinds 1979 de ziekte van Crohn (chronische darmontstekingen), in ernstige mate, waar ik elk jaar de nodige Remicade kuren voor kreeg sinds mijn transplantatie bijna geen last meer..Wil je meer over mij weten lees dan mijn blog... *Mijn Leven* Op weg naar een dubbele longtransplantatie, Ik had nog een lange weg te gaan en dat viel niet altijd mee !!! Op Goede Vrijdag 18 April 2014 ben ik getransplanteerd van 2 prachtig werkende longen..

.

.

4 jaar 1 maand en 7 dagen (+6mnd wachten op groen licht totaal dus 4 jaar en 7 mnd en 7 dagen) heb ik op de wachtlijst gestaan tot uiteindelijk het langverwachte telefoontje binnen kwam ....

Op Goede Vrijdag 18 April 2014 zijn er dan
eindelijk 2 fantastische donorlongen voor mij !!!!!

DONOR wie je ook bent BEDANKT
zal goed voor je zorgen !!!

.

.

*Mijn Donor*



Eerst willen wij stil staan bij de donor en de nabestaanden...
Wij wensen de familie heel veel sterkte toe met het verlies van hun dierbare...
Waar jullie ook zijn wij denken aan jullie !!!

*17/18 April 2014*

Er is vannacht iets ergs gebeurd,
er is een familie die treurt ...
Een familie lid is heen gegaan,
hij/zij heeft gestreden voor zijn leven,
maar heeft het toch op moeten geven ...
Bij leven had i zich laten registreren,
zodat i na zijn/haar dood zijn organen kon doneren ...
Hart, Longen, lever en nieren
gaan nu een ander zijn leven plezieren ...

Maar ook is er een Familie heel blij,
het lange wachten is nu voorbij ...
Het langverwachte telefoontje is dan
nu toch eindelijk gekomen ...

Er zijn longen voor mij ...
Nu draag ik voor altijd een stuk van jou bij mij ...


BEDANKT LIEVE DONOR ...

Gedicht zelf gemaakt door mijn man en mijzelf
>>> © GJ & JJ


.

.


18 April 2014


100 jaar geleden
was een longtransplantatie
ONMOGELIJK

50 jaar geleden
was een longtransplantatie
EEN MIRAKEL

20 jaar geleden
was een longtransplantatie
EN WONDER

10 jaar geleden
was een longtransplantatie
EEN FEIT

Vandaag
is een longtransplantatie het streven naar
LUCHT VOOR MORGEN

Re-born to be alive vzw

.

.


Voor dat je begint met het lezen van mijn blog's,
lees dan eerst even het
volgende hier onder.


Het meeste over mij kun je vinden hier rechts onder
bij de pagina's met verslagen en bij mijn dagelijkse verhaaltjes, als je daar op geklikt hebt dan kom je eerst weer bovenaan mijn website dus dan even scrollen naar beneden tot je ongeveer in het midden van het scherm bent, en daar komt het verhaal te staan dus niet bovenaan ;) .


.

.

17 mei 2010

* Ruim een week mee de vaart/rijn op





27 april t/m 7 mei 2010


Heerlijk een ruime week mee met mijn mannetje
de binnenvaart op geweest.
We Zijn Dinsdag de 27e aan boord gegaan
ik in mijn rolstoel tja die steigers aflopen kan
ik niet meer is mij echt te ver lopen dus
zuurstof mee en in de rolstoel,
alleen bij het schip moest ik wel ff uit stappen
en zelf het schip op stappen maar eenmaal
op het schip hup weer in de rolstoel en zo
ging ik naar binnen het woonhuis van het schip in.

Aan boord hoef ik niets te doen koken doet mijn mannetje of de tjechische matrozen s'morgens als ik wakker word ga ik eerst mijn pufjes nemen anders kom ik niet eens




En jee wat bof ik weer we gaan naar Duitsland naar
Wesseling de Rijn op, wat heb ik genoten.
Wat is het toch mooi als je alles vanaf het water kunt zien,
en dan vooral Dusseldorf en Keulen schitterend,
en helemaal bij nacht met al die lampjes.




boven die stuurhut trap op pffff wat een
steile rot trap is dat echt goed voor
ons longpatenten, niet dus eenmaal bovenaan de trap
moet ik eerst 10 min bij komen en weer redelijk op adem
komen voor ik de laatste treden kan nemen en dus boven ben.




Maar als ik er ben dan zie ik ook lekker veel
en kan ik gaan genieten van mijn uitzicht.
En dat heb ik dan ook anderhalve week gedaan,
genieten en nog eens genieten,
beter dan elke dag kijken op mijn eigen achtertuin.






Ook heb ik een stukje gevaren voor de eerste keer,
mocht wel eerder hoor maar vond het altijd
eng was altijd bang dat ik iets verkeerds zou doen
(je kunt weinig verkeerd doen)
Maar dan toch eindelijk eens gedaan en dat moest mijn
mannetje dan ook even op foto vast leggen.









2 opmerkingen:

  1. Haha, ik heb je op een foutje kunnen betrappen.
    Je bent vast niet van 27 met t/m 7 mei op de boot geweest.
    Maar je ziet het, de reacties werken.
    Nu maar hopen dat meer mensen gaan lezen EN reageren.

    Liefs Alida

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lol Alida

    Jaja je hebt me inderdaat kunnen betrappen hahaha, is wel lang hé bijna een maand mee (zou ik wel willen hoor)
    Maar het werkt inderdaat had op mijn vorige blog ook al een paar reacties gehad erg leuk.
    Kreeg ook op mijn hyves reactie's van 2 personen die ik niet ken maar hadden deze site gelezen van mij en sprak hun erg aan.
    En ja als je op mijn hyves bij de blog's kijkt heb ik een heleboel reacties staan van vriendjes.
    Veel vriendjes van hyves vinden het erg confronterend de site met wat er boven je foto staat ;)
    Tja is het ook maar ja zo is de werkelijkheid toch ook.

    Liefs Janetta

    BeantwoordenVerwijderen


Leuk dat even bent langs geweest
en een berichtje hebt achter gelaten..

Ik wens je nog een fijne dag !!!

Liefs Janetta