.

Translate

* Het aantal bezoekers *

.

.

Hallo ik ben

Mijn foto
Ben op 24 juli 1964 geboren..Getrouwd en 1 zoon die nog thuis woont...Ik kreeg in 2003 de ziekte COPD gelijk fase 3 met nog een longinhoud van 21% al snel viel ik in fase 4...In 2007 ben ik erg hard achteruit gegaan, na meerdere malen achter elkaar in het ziekenhuis te hebben gelegen, waarvan de laatste keer bijna fataal, maar ben er gelukkig nog...In febr 2008 heb ik 3.5 mnd gerevalideerd in het longrevalidatie- centrum Beatrixoord in Haren, had toen nog een long inhoud van 17% (dit was sinds juni 2012 nog 13%) Ik zat hele dagen aan de zuurstof...Ben in Sept 2009 voor 14 dagen in het UMCG geweest voor longtransplantatie screening, 11 maart 2010 heb ik dan eindelijk groen licht gekregen...Bij deze ongeneeslijke longziekte heb ik ook nog eens sinds 1979 de ziekte van Crohn (chronische darmontstekingen), in ernstige mate, waar ik elk jaar de nodige Remicade kuren voor kreeg sinds mijn transplantatie bijna geen last meer..Wil je meer over mij weten lees dan mijn blog... *Mijn Leven* Op weg naar een dubbele longtransplantatie, Ik had nog een lange weg te gaan en dat viel niet altijd mee !!! Op Goede Vrijdag 18 April 2014 ben ik getransplanteerd van 2 prachtig werkende longen..

.

.

4 jaar 1 maand en 7 dagen (+6mnd wachten op groen licht totaal dus 4 jaar en 7 mnd en 7 dagen) heb ik op de wachtlijst gestaan tot uiteindelijk het langverwachte telefoontje binnen kwam ....

Op Goede Vrijdag 18 April 2014 zijn er dan
eindelijk 2 fantastische donorlongen voor mij !!!!!

DONOR wie je ook bent BEDANKT
zal goed voor je zorgen !!!

.

.

*Mijn Donor*



Eerst willen wij stil staan bij de donor en de nabestaanden...
Wij wensen de familie heel veel sterkte toe met het verlies van hun dierbare...
Waar jullie ook zijn wij denken aan jullie !!!

*17/18 April 2014*

Er is vannacht iets ergs gebeurd,
er is een familie die treurt ...
Een familie lid is heen gegaan,
hij/zij heeft gestreden voor zijn leven,
maar heeft het toch op moeten geven ...
Bij leven had i zich laten registreren,
zodat i na zijn/haar dood zijn organen kon doneren ...
Hart, Longen, lever en nieren
gaan nu een ander zijn leven plezieren ...

Maar ook is er een Familie heel blij,
het lange wachten is nu voorbij ...
Het langverwachte telefoontje is dan
nu toch eindelijk gekomen ...

Er zijn longen voor mij ...
Nu draag ik voor altijd een stuk van jou bij mij ...


BEDANKT LIEVE DONOR ...

Gedicht zelf gemaakt door mijn man en mijzelf
>>> © GJ & JJ


.

.


18 April 2014


100 jaar geleden
was een longtransplantatie
ONMOGELIJK

50 jaar geleden
was een longtransplantatie
EEN MIRAKEL

20 jaar geleden
was een longtransplantatie
EN WONDER

10 jaar geleden
was een longtransplantatie
EEN FEIT

Vandaag
is een longtransplantatie het streven naar
LUCHT VOOR MORGEN

Re-born to be alive vzw

.

.


Voor dat je begint met het lezen van mijn blog's,
lees dan eerst even het
volgende hier onder.


Het meeste over mij kun je vinden hier rechts onder
bij de pagina's met verslagen en bij mijn dagelijkse verhaaltjes, als je daar op geklikt hebt dan kom je eerst weer bovenaan mijn website dus dan even scrollen naar beneden tot je ongeveer in het midden van het scherm bent, en daar komt het verhaal te staan dus niet bovenaan ;) .


.

.

30 maart 2011

* Zomertijd * Lente * Zon * Regen

Hier zijn we weer een week verder en alweer bijna
 het einde van de maand Maart.

We hebben een paar heerlijke dagen achter de rug met mooi weer, daar knapt een mens echt wel van op en worden we weer vrolijk van.
Maar helaas is het nog steeds zo dat Maart roert zijn staart en April doet wat die wil, dus ook na deze zonnige dagen komt weer even wat regen, zoals nu een flinke bui lijkt wel een wolkbreuk.

Het was weer een vermoeiend weekje maar ook wel een gezellig weekje.
Vorige week woensdag kwam mijn mannetje weer thuis en zijn we s'middags met zijn drietjes gezellig naar Ikea geweest in Amersfoort meubeltjes uitzoeken voor mijn zoon zijn nieuwe kamer, en natuurlijk we zijn bij Ikea dus hebben we lekker zweedse balletjes gegeten.

Donderdags zijn we naar mijn moeder in lelystad geweest samen met haar nieuwe kleren gekocht, ze kan dus het voorjaar weer goed door komen.

Vrijdags was mijn vader jarig werd 72 jaar dus gelijk toen zoonlief uit school kwam s'middags om half4 hup de auto in en richting Almelo gereden, en vervolgens 1 uur in de nacht pas weer thuis gekomen, was erg gezellig.

Zaterdags hebben de heren weer op zolder gewerkt weer een hoop spul weg gegooid en naar de stort gebracht dus weer wat meer ruimte achter het dakbeschot  voor al het spul dat uit Lelystad is gekomen.

Zondag was het heerlijk weer dus hebben we nog ff van genoten manlief op de fiets ik in me scoot en hup rondje Zwolle, in Westenholte ff gestopt en bij familie op de koffie geweest, en toen doorgereden richting binnenstad en heerlijk Sushi gegeten, waren dus ook weer laat thuis tegen 22.30uur.
Maar ja zo laat met dit vochtige weer op de scoot is echt niet aan te raden pffff wat was ik stinkend benauwd zeg kon niet normaal zitten hing half over mijn stuur naar lucht te happen, dus doen we niet weer.

Maandag was ook weer zo'n rommeldag op zolder, en Dinsdag het zelfde manlief ook nog voor heel de week weer boodschappen in huis gehaalt dus ik kan weer ff voort, ben weer van alle gemakken voorzien.

Afgelopen nacht werd ik gewekt door een brakende zoon brrrrr ik de gang in, kon die het net niet redden inde wc pot dus een zooitje in de badkamer maar gelukkig heeft die het zelf weer allemaal schoongemaakt.
Tja tegen 4uur ging die weer slapen en om 5 uur liep manlief zijn wekker af die ging vervolgens om 6uur de deur uit richting R'dam en ja hoor weer bijna in slaap weer zoonlief door de gang en dat ging nog wel ff door om half9 mijn hulp dus erg weinig geslapen, dus ik zal vanavond wel goed slapen.
toen mijn hulp tegen 12.30 uur weg ging heb ik snel een crackers gegeten (ja je leest het goed crackers ben vandaag weer begonnen met lijnen) en toen op de scoot naar mijn clupje daarna even naar een nieuwe fisio praktijk aangeweest om te kijken of ik daar terecht kan
 (ben niet echt tevreden over mijn fisio die ik nu heb)
Kan dus volgende week om 14.30uur komen, moet alleen wel ff mijn andere peut bellen voor mijn gegevens/papieren.

Het was dus weer een drukke week voor mij nu zeggen veel mensen jeetje wat doe jij veel in een week jaja ik doe dus NIETS ik zit alleen in me scoot mijn man haalt de scoot uit de bus en ik stap eruit en stap gelijk mijn scootmobiel in en ja zoals de zolder ruimen ik zit op de stoel en kijk dozen na meer doe ik niet alles gaat zittend bij mij lopen doe ik haast niet meer heb er gewoon weg geen lucht meer voor en ook met lopen  zakt mij saturatie erg snel richting 80 en ja daar voel je je niet echt happy bij.

Nou dat was het weer voor even tot de volgende blog maar weer,

 Bye Bye Cheerio





1 opmerking:

  1. Een hele waslijst met aktiviteiten.
    En wat doe je dan als reactiehierop? je gaat jezelf verdedigen. Dat slaat toch helemaal nergens op. Wees blij dat je nog een beetje deel kan nemen aan het dagelijkse leven. Ik weet het, mensen staan zo snel met een oordeel klaar. En dat moet je steeds maar weer slikken. maar ze zien je niet als je gesloopt thuiskomt na een avondje uit eten. Ik snap heel goed hoe jij je voelt.

    Doe nu even rustig aan.
    Liefs Alida

    BeantwoordenVerwijderen


Leuk dat even bent langs geweest
en een berichtje hebt achter gelaten..

Ik wens je nog een fijne dag !!!

Liefs Janetta